Ikastetxea - IESO Berriozar - Ikasnova
Ikastetxea - IESO Berriozar
Ikastetxearen aurkezpena
Nor gara?
Nor gara?
BERRIOZAR DBHI Nafarroako Gobernuaren titulartasun publikoko derrigorrezko bigarren hezkuntzako ikastetxe bat da, Berriozar herrian kokaturik.
2010. urtean inauguratu zen oraingo eraikina. Ikastetxera Berriozarko ikasleak etortzen dira bereziki. Iruñeko Buztintxuri auzotik, Artika Berritik eta inguruko Xulapain, Berriobeiti edo Itzako Zendeatik ere badatoz.
Dena den, Bigarren Hezkuntza ez da Berriozarren hasten eraikin berriarekin bat. Hasiera batean Ezkaba mendiaren magalean eta herri zaharretik gertu hasi ziren bertako ikasleak, Mendialdea Eskolako eraikinean. Hezkuntza Lege berri batekin, 1997-1998 ikasturtean aurreneko belaunaldia DBHko tituluarekin irten zen aintzinako Oinarrizko Hezkuntza Orokorra (OHO) eta Balioaniztun Batxilergo Bateratua (BBB) atzean uzten zelarik.
Institutuak DBHko (Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza) eta KBUko (Kurrikulo Berariazko Unitatea) lau ikastaroak ematen ditu. DBHren barruan, bost hizkuntza-eredutan dago eskaintza: A eredua (dena gaztelaniaz eta euskara ikasgai gisa), A eredu eleanitza (irakaskuntzaren zati bat gaztelaniaz eta zati bat ingelesez eta euskara ikasgai gisa), D eredua (guztia euskaraz), G eredua (dena gaztelaniaz) eta G eredu eleanitza (irakaskuntzaren zati bat gaztelaniaz eta zati bat ingelesez).
Gure ingurunea
Gure ingurunea
Berriozarko Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako Institutua, izenak dioen bezala, Iruñearen mugakide den Berriozar herrian dago, non 10.000 biztanle baino gehiago bizi diren (10.651 biztanle 2021ean), 2,7 km2-ko azaleraren barruan.
Berriozar oso bilakaera demografiko esanguratsua izan duen herria da, 2000. urtetik 3.000 biztanle gehiago izan baititu 5 urtean (2000. urtean 5.557 biztanle izatetik 2006an 8.555 izatera igaro da).
Ingurunearen beste ezaugarri garrantzitsu bat etorkinen olde nabarmena izan da; izan ere, Berriozar da immigrazio-ehuneko handiena duen Iruñerriko herria (2014an, bertako biztanleen %20 pasatxo etorkinak ziren). Errealitate horrek eragin handia izan du gure ikastetxeko eskola-populazioaren osaeran.
Azken xehetasun horren ondorioz, ikastetxean aniztasunarekiko arreta modu intentsiboan landu da, Ikaskuntzaren eta Errendimenduaren Hobekuntzarako Programaren (IEHP) berezko taldeez gain.
Jatorriz Ezkaba mendiaren magalean eta herri zaharretik gertu zegoen Institutua, eta 2010. urtearen hasieran aldatu zen egungo kokapenera, herri “berriaren” erdigunean. Horrela, Berriozarko familietara hurbildu zen.
Gure helburua da hezkuntza eta prestakuntza integrala eskaintzea, ikasleen garapen pertsonala eta gizarteratzea eta gizarteratze akademikoa bermatzeko. Gure asmoa da BERRIOZAR DBHI prestigiozko ikastetxe bat bihurtzea, etengabeko lanean eta Hezkuntza Komunitate osoaren inplikazioan oinarrituta.
Irakasle trebe eta motibatuak ditugu, eta, familien lankidetzarekin batera, ikasle guztiak hurreneko ikasketak egitera bideratzea lortuko dugu, ikasketetan eta gizartean txertatzeko aukera izan dezaten.
Gure Hezkuntza Komunitateko kideen arteko bizikidetza ona lortzeko lan egiten dugu. Kide bakoitzaren ahalegina, lana, iraunkortasuna, inplikazioa eta erantzukizuna aintzat hartzen ditugu. Arauak errespetatzea eta betetzea eskatzen dugu, eta garbitasunaren, ordenaren eta instalazio eta propioak eta denonak diren materialak zaintzearen garrantzia azpimarratzen dugu.
Ikastetxe bikaina
Ikastetxe bikaina
2013an, eta Foru Agindu baten bidez, Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuak SGCC 2013 araua onartu zuen (Ikastetxeen Kalitatea Kudeatzeko Sistema), Nafarroako Foru Erkidegoko unibertsitateaz kanpoko ikastetxe publikoetan kalitatea kudeatzeko sistemak garatu, ezarri eta onesteko baldintzak arautzen dituena.
Arau honek, 2005-2006 ikasturtean Hezkuntza Departamentuak sustaturiko proiektu bati jarraipena ematen zion, sarean lan egitean oinarritzat zeukan kudeaketa-eredu propio bat ezartzen zuena. Kudeaketa-eredu horrek Ikastetxe Bikainaren ziurtagiria emanaz burutzen zuen.
Ikastetxeek kalitate-sareetan parte hartzea borondatezkoa da, eta, oro har, lau fasetan garatzen da:
- Kalitatea kudeatzeko sistemetara hurbiltzea: lehen aipatutako sareetan parte hartzea.
- Sistemaren ezarpena: amaieran eta ebaluazio baten ondoren, ikastetxeak "kalitatearekiko konpromisua" aitorpena lor dezake, hurrengo hiru ikasturteetarako balioarekin.
- Kanpoko ebaluazioa gainditu ondoren, ikastetxeak EFQM ereduaren araberako autoebaluazioak hasten ditu. "Kalitatearekiko konpromisoa" zigilua lortu zenetik hiru ikasturte igaro ondoren, eta kanpoko beste ebaluazio baten ondoren, ikastetxeak hiru urtean behin berritu behar duen "ikastetxe bikain" ziurtagiria lor dezake.
- Zigilu horrek ziurtatzen du ikastetxeak erabateko kalitatea kudeatzeko sistema bat duela integratuta, eta, sistema horretatik abiatuta, etengabeko hobekuntza modu autonomoan bideratzeko.
Data horretatik aurrera, gure ikastetxeak onarpen hori berritu du, hurrenez hurren, 2011-2012 eta 2015-2016 ikasturteetan, eta azken aldiz 2020-2021 ikasturtean.