Antolakuntza eta Funtzionamendu Arauak - IESO Berriozar - Ikasnova
Antolakuntza eta Funtzionamendu Arauak - IESO Berriozar
Antolakuntza eta Funtzionamendu Arauak
Erasoak Ikastetxe barruan
Erasoak Ikastetxe barruan
Bi ikasleren arteko eraso bat, bada, argiki, Bizikidetzarako Larriki Kaltegarria den Jokabide bat, horregatik uneoro BLKJ baten aurrean jarraitu beharreko prozeduran zehazten dena beteko da.
Bi ikasle edo gehiagoren arteko eraso bat gertatzen den orotan:
1 Erasoan parte hartu duten ikasleekin hitz eginen da.
2 Erasoan parte hartu duten ikasleen familiei jakinaraziko zaie.
3 Egoerak eskatzen badu, erasoan parte hartu duten ikasleek etxean amaituko dute eskola-eguna.
4 Zuzendaritza Taldeak hezkuntza-neurria edo zigorra ahalik eta laisterren erabakiko du eta familiei jakinaraziko zaie harturiko neurriak.
Ez-etortzeak, atzerapenak eta Ikastetxetik irtetea
Ez-etortzeak, atzerapenak eta Ikastetxetik irtetea
1 Ikaslea klasera ez joateak, ondorio guztietarako, saio-falta bezala zenbatuko dira. Familiek justifikatu beharko dituzte falta horiek klasera berriz itzuli eta 72 ordu igaro aurretik. Justifikazio hauek egiteko eredu ofiziala erabiliko da (ikasturte hasieran ikasleei ematen zaie). Familiak aurretik baldin badaki ikasle bat faltako dela, tutoreari idatziz jakinarazi beharko dio. Telefonoz eginiko justifikazioak ere ontzat hartuko dira.
Tutoreak justifikanteak ikuskatuko ditu eta zalantzak egonez gero, Zuzendaritza Taldearekin eta familiarekin berarekin aztertu ditzake eta, hala badagokio, justifikantea ez onartzeko erabakia hartzen ahalko du Zuzendaritza Taldearekin bat, edota bestelako justifikante ofizialaren bat eskatu.
Justifikatu gabe ez-etortzeagatik ezartzen diren hezkuntza-neurriez gain, ikasle batek edozein ikasgaian metatu dituen ez-etortzeak klase-ordu ororen %30-ekoa balitz, ikasle horri, ikasgai horretan 1 bat ipiniko zaio ebaluketan. Ez-etortze horiek justifikaturik badira, gaixotasun luze batengatik edo bestelako nahi gabeko arrazoi batengatik, kasuan kasu aztertuko da ikasle hori nola ebaluatu.
Ikastetxetik, aurreneko orduan klasera bertaratu ez diren ikasleen familiei hots egin ahalko zaie egunero, ez-etortze horren berri emate aldera.
2 Esandakoaz gain, Hezkuntza Departamentuak onesten duen Absentismoaren Protokoloan aipatzen dena ezarriko da.
3 Soilik justifikaturiko ez-etortze baten aurrean eta ikasleak aurretik hala eskaturik bada, irakasleak lan-jarraibide batzuk emanen dizkio ikasketetan atzerapenik ez izateko. Ikaslearen eta bere familiaren ardura izanen da, bidalitako lanak egitea.
4 Ikasle baten ebaluaketarako garrantzizko probaren bat egiten bada ikaslea klasean ez dagoen egunean, irakasleak erabakiko du beste egun batean egiten dion edo ez. Edozein kasutan, ahal dela, ez dio eginen astebete baino beranduago eta beti ere ikasleak ez-etortzea justifikatzen badu.
5 Ikasleren baten ez-etortzeak egoera jakin batzuetan errepikatzen badira (azterketak, txangoak, etab.), familiarekin hitz egin ostean, tutoreak, Ikasketa Burutzarekin bat, erabakiko du justifikazioa balekoa den edo ez eta ezetzko kasuetan familiei jakinaraziko zaie.
6 Maila orotan, irakasleek ez-etortzeen eta atzerapenen kontrol bat eramanen dute egunero eta EDUCA plataforman adieraziko dira.
7 Ikastetxeko sartzeko eta irteteko ordutegia.
a Goizean, ikastetxeko eremura 8:15etatik aurrera sartu ahalko da. Ateak 8:30etan itxiko dira.
b Ikastetxeko irteera, eskola-eguna amaitzerakoan, 14:30etan izanen da.
c Eskola-orduetan zehar ikasleak dagozkien geletan edo irakasleek aginduriko tokietan egonen dira. Irakasleak eta ikasleak gelan geratuko dira klase-amaiera adierazten duen musika entzuten den arte.
d Azterketa edo proba bat egin duten ikasleak ezin dira gelatik atera musika entzuten den arte.
8 Ikasle bat gelara berandu arribatzen denean, beti onartuko zaio, baina dagokion atzerapena adieraziko zaio EDUCA plataforman. 10 minutu arteko berandutze bat atzerapen bezala hartzen da eta gehiagokoa denean ez-etortze bezala.
9 Eskola-orduetan zehar ikasleak soilik bi egoera hauetan atera ahalko dira Ikastetxetik: dagokion irakasleari familiak aurrez justifikante bat (harremantzeko telefono zenbaki batekin) aurkeztu badio edo familiak berak ikaslearen bila bertaratzen bada ikastetxean. Hala badagokio, familiari hotsegin ahalko zaio ziurtatzeko ikaslea ikastetxetik irteteko beharra duela.
Ikasleren bat ikastetxetik irteten bada eskola-orduetan zehar familiaren, dagokion irakaslearen, tutorearen edo Zuzendaritza Taldeko kide baten aurretiko idatzizko baimenik gabe, Bizikidetzarako Larriki Kaltegarria den Jokabide bat izanen du eta Bizikidetza Araudi honetan ezartzen denaren araberako zigorra jasoko du.
10 Ikasle bat berandu etortzen bada ere, beti izanen du Ikastetxera sartzeko eskubidea. Justifikanterik ez badakar, ikasturtero ezartzen diren neurri eraginkorrenak hartuko dira.
Jostaldiak
Jostaldiak
1 Ikasleak ezin dira eskola-eremutik atera jostaldiaren orduan, gure ikasleentzako egungo araudiak ezartzen duen moduan.
2 Ikasle oro patiora aterako dira jostaldiaren orduan. Inolaz ere gera daitezke bere geletan edo beste gelaren batean ez badaude irakasle batekin.
3 Ikasle orok errespetatuko dituzte patioan egotea baimenduta ez dauden guneak: belardiak, baratze eremua, hesien eremuak, etab. Gainera, zaintzen dagoen irakasleen aginduak beteko dituzte.
4 Tarte honetan komunak egoki erabili behar dira eta zaintzen dagoen irakasleen aginduak beteko dira. Ahal den neurrian, patiora irten aurretik erabiliko dira.
5 Eguraldi txarrarengatik ikasleek ezin badute patiora atera jostaldiaren orduan, jostaldia heldu baino minutu batzuk lehenago megafoniaz jakinaraziko da eta nora joan adieraziko da.
6 Patioa zaintzea egokitu zaien irakasleak, ahalik eta puntualtasun haundienarekin bertaratuko dira eta ziurtatuko dute dena lasai dagoela eta ikasle bakar batek ere ez duela inolako arazorik, erretzen ez dela, hondakinik lurrera jaurtitzen ez direla, etab.
Behatu beharreko eremuak ikasturte hasieran erabakiko dira eta hileko zaintzarako txandetan zehaztuko dira.
Ikastetxeko eremuen erabilpena
Ikastetxeko eremuen erabilpena
1 Todos seremos responsables de todos los desperfectos que se causen en las instalaciones del Centro. Debemos ser muy cuidadosos con su uso y conservación.
Quedan terminantemente prohibidos los grafitis, pintadas y pancartas, en el interior y exterior del edificio, salvo que sean parte de una actividad promovida por el Centro.
Al inicio del curso cada grupo con su tutor/a, realizará un inventario del material del mobiliario y del aula correspondiente, así como de su estado. Al final de cada trimestre llevarán a cabo una revisión del aula, dando cuenta en Secretaría de posibles desperfectos.
Si algún alumno/a realiza un desperfecto inmediatamente se intentará solucionar y se cursará un parte de incidencia explicando sus detalles.
2 Las aulas deben presentar un aspecto limpio y ordenado, ya que ello favorece un clima de trabajo agradable. Cada alumno/a ordenará y recogerá su material al finalizar la clase. En los casos de suciedad debida a la falta de cuidado, los causantes se responsabilizarán de su limpieza. En su caso, el Equipo Directivo hablará con los grupos y/o profesorado en los que se observen deficiencias
3 El alumnado que cause algún desperfecto voluntariamente o por mal uso de materiales o instalaciones queda obligado a su reparación o al pago de la misma, aplicándose lo especificado en este Reglamento sobre conductas contrarias o gravemente perjudiciales para la convivencia y sus correspondientes medidas educativas:
a Los causantes abonarán el costo de la reparación o reposición de los elementos deteriorados, ensuciados, rotos, etc.
b Si no pudiesen ser identificados los causantes, el costo de la reparación o reposición correrá a cargo de todo el alumnado que utilice el aula en la que se ha producido el incidente.
c Si el deterioro o rotura se realiza en espacios comunes (pasillos, baños, etc.) el costo será repartido entre todo el alumnado que tiene acceso a esos espacios.
4 Al finalizar las clases de la mañana y a la hora de salir al recreo, el profesorado debe ser el último en salir del aula, dejando ésta cerrada, las luces, el cañón y el ordenador apagados.
5 La subida y bajada del alumnado al patio y al finalizar la jornada de mañana, se realizará por las escaleras correspondientes y que al inicio de cada curso se comunicarán al alumnado.
En sus desplazamientos por el Centro los alumnos/as utilizarán siempre las escaleras más cercanas a su clase para desplazarse a las aulas situadas en otros pisos, tanto para subir como para bajar y llevarán el material que van a necesitar.
6 El uso de la puerta principal queda restringido al alumnado a las 8:30.
7 Todo el alumnado entrará y saldrá del Instituto por la puerta que se indique a comienzo de curso.
El alumnado que llega tarde entrará por la puerta principal. Así como también un alumno/a tenga que salir del Centro, por cualquier motivo, en horas lectivas, deberá hacerlo siempre por la puerta principal.
8 Cuando un grupo salga del Centro para realizar una salida complementaria y/o extraescolar, utilizará la puerta principal, tanto a la ida como a la vuelta.
9 Ningún alumno/a permanecerá solo en espacios que no sean sus correspondientes aulas. En ningún caso estarán solos en el laboratiorio, talleres, gimnasio, aula de música, aula de plástica, etc.
10 Queda terminantemente prohibido para los alumnos entrar sin compañía de un profesor/a o personal no docente del Centro en: sala de profesores, departamentos, despachos, administración, conserjería, etc.
11 El profesorado que utilice los espacios del Centro que no sean las aulas ordinarias, se encargará, al acabar su uso, de dejarlas en perfectas condiciones de orden y utilización de los aparatos que puedan ser de estas “aulas específicas” y de apagar las luces y cerrarlas con llave.
12 El uso de los servicios, salvo en excepciones, quedará limitado a las horas de recreo. En los tiempos no especificados el profesorado proporcionará las llaves de los servicios al alumnado que necesite su uso siempre que lo crea necesario y podrán ir de uno en uno.
Los baños deberán permanecer cerrados habitualmente excepto en el momento anteriormente citado.
13 Hay un laboratorio. Tendrán preferencia en su uso aquellas asignaturas que necesiten hacer prácticas en ellos como parte de su currículo. El resto de áreas deberán consultar los horarios de ocupación de los mismos para poderlos utilizar.
14 En el Centro hay dos talleres de tecnología Se dedicarán prioritariamente para uso de los proyectos de Diversificación Curricular, tanto de 3º como de 4º y para los cursos que en su currículo exista el área de Tecnología. El resto de áreas deberán consultar los horarios de ocupación de los mismos para poderlos utilizar.
15 Para poder utilizar las aulas específicas, biblioteca o salón de actos del Centro haremos la reserva a través del modo que se decida y en las condiciones que apruebe la Comisión de Coordinación Pedagógica cada curso.
16 La biblioteca será un espacio para utilizar por todas las personas del Centro y todos sus recursos estarán disponibles.
Como en todas las bibliotecas se exigirá un comportamiento adecuado en este espacio: hablar en voz muy baja, cuidar los materiales, devolverlos en perfecto estado y en la fecha indicada, no comer o beber en su interior, dejar las sillas y mesas ordenadas,etc; y sobre todo los libros utilizados en este espacio deberán colocarse en su lugar correspondiente al acabar su consulta o lectura.
En el supuesto caso que el comportamiento no sea el adecuado se solicitará a la persona correspondiente que la abandone, del mismo modo si el material prestado o utilizado se devuelve deteriorado, se le exigirá su reposición no pudiendo utilizar esta instalación durante un tiempo acordado.
17 Existen en el Centro aulas de desdobles. Están pensadas para que la movilidad del alumnado sea la menor posible.
18 Las salidas de emergencias serán las que se indiquen en el Plan de Evacuación.
Osagarrizko eta Eskolaz-kanpoko Jarduerak
Osagarrizko eta Eskolaz-kanpoko Jarduerak
1 Sail ezeberdinek programatzen dituzten txangoak derrigorrezkoak dira ikasle guztientzako, kurrikuloaren zati bat direlako.
2 Familiei aurretik jakinaraziko zaie egun bateko irteera bat egin behar denean. Ikaslearen hutsegitea justifikatuko balute, bere seme-alabaz arduratuko dira egun horretan.
3 Egun bat baino gehiago irauten duten jarduerak burutzeko, ezinbestekoa izanen da jardueran parte hartzeko izena ematen duten ikasle nahiko egotea: kasuan kasu baloratuko da jardueraren eta antolatzailearen arabera. Parte hartzen ez duten ikasleek klasera etorri beharko dute.
4 Ikasleek kopuru bat ordainduko dute urteko kuotan barne, eskolaz-kanpoko eta egun bat edo gutxiagoko iraupena duten osagarrizko jardueren garraioaren kostuaren zati bat ordaintzeko. Kopuru hori Eskola Kontseiluak urtero zenbatekoa den erabakiko du.
5 Ikasleren bat ez badoa irteera batera “eskolaz-kanpoko edota osagarrizko jardueretara ez joateko” zigorra jaso duelako "edozein eskolaz-kanpoko edo osagarrizko jarduera batean portaera desegokia: puntualtasunik eza, desobedientzia, etab.” arrazoiarengatik Bizikidetzarako Larriki Kaltegarria den Jokabide bat ezartzearen ondorioz; ikastetxera joanen da soilik jarduera hori egun osokoa ez bada. Jarduera egun osokoa edo egun bat baino gehiagokoa izanez gero, ikaslea ez da Ikastetxera joanen eta bere familia haren ardura hartuko du.
6 Zuzendaritza Taldeak, inplikaturiko tutoreak eta irakasleak entzun ostean, erabaki dezake ikasleren batek honelako eskolaz-kanpoko eta osagarrizko jardueretan parte ez hartzea, aipatu ikasleak portaera txarra erakutsi izan badu eta Bizikidetzarako Aurkako Jokabideak edo Bizikidetzarako Larriki Kontrakoak diren Jokabideak batu izan baditu.
Arropak eta materialak
Arropak eta materialak
1 Ikasleak, garbitasun egoera egokietan joanen dira Ikastetxera. Irakasleek eta, hala badagokio, Zuzendaritza Taldeak garbitasun-akatsak ikusten dituztenean, horren berri eman beharko diete ikasleei eta familiei. Horiek errepikatzen badira, Zuzendaritza Taldeak, familiari jakinarazi ondoren, ikasle hori etxera bidali ahal izanen du arazoa konpon dezan eta Ikastetxera ahalik eta azkarren itzul dadin.
2 Ikasleak, bere hezkuntza-jarduerarako arropa egokiarekin joanen dira ikastetxera. Ezin dira eraman ikastetxe barruan ez kapelarik, ez txanorik, ez eguzkiko betaurrekorik, ez eta ikaslea nor den jakitea galarazten duen edozein objekturik ere.
3 Gorputz Hezkuntza ikasgaiarako arropa eta material egokiarekin etorriko da, beti ere dagokion irakaslearen aginduak jarraituz. Bi astetik gorako epe batez eskola horietatik salbuetsita geratzeko, ziurtagiri mediko bat aurkeztu beharko zaio tutoreari, nabarmenki ikusten ez bada behintzat arazo fisiko bat dagoela ikasleari eskola hori egitea eragozten diona. Ziurtagiri hori ikasturtero berritu behar da.
4 Derrigorrezkoa da arlo ezberdinetan (plastika, musika, etab) eskatzen diren materialak ekartzea, hala nola irakurketa liburuak, kalkulagailuak, etab, horiek gabe ezin direlako hezkuntza-jarduerak behar bezala egin.
5 Ikasleek, bere motxiletan eta arropetan, Ikastetxeko hezkuntza-jarduerentzako ezinbestekoak diren objektuak soilik ekar ditzake. Debekaturik dago Ikastetxera gauza arriskutsuak edota desegoiak ekartzea (labanak, mugikorrak, laserrak, etab.). Irakasleek, aipaturiko objekturik eta klasea edo programaturiko jarduera egiteko desegokitzat jo ditzazketen bestelako objekturik somatuz gero, ikaslei kenduko dizkiete eta Zuzendaritzan utzi, lehenbiziko aldian 3 hilabetez hantxe geratuko direlarik eta bigarren aldian ikasturte amaiera arte. Kasu bietan, adinez nagusia den senide bati itzuliko zaizkie.
Ikastetxea ez da inola ere haien galeraren edo desagertzearen erantzule izanen, debekturik baitago Institutura ekartzea. Ikastetxeko ikasleen lehen ikasturtean, familiak Ikastetxean mugikorra erabiltzearekin loturiko konpromiso bat izenpetzen du.
6 Ikastetxeak, zailtasun ekonomikoren bat dutela egiaztatzen duten familiei, materialeren baten ordainketa bere kargu har dezake baita urteko materialeen kuota ordaintzetik libratu ere. Kasu hauetan ondorengoan aintzat hartuko dira:
a Kasuan kasu beharko diren diru laguntzak ezarri ahal izateko, egoera ekonomikoari buruzko txosten bat eskatu beharko da dagokion Gizarte Zerbitzuan.
b Ikasleren batek, aurreko ikasturteetan justifikaturik gabeko hutsegite asko izan baditu edo utzi zaion materialen erabilera desegoki bat egin izan badu, ikastetxeak ez dio material gehiagorik emanen eta, hala badagokio, une bakoitzean lantzen ari diren gaien fotokopiak edo antzekoak emanen zaizkio eta familiak haien kostua ordaindu beharko du.
c Eman daitezken gainerako egoerak, banan banan aztertuko dira, orotariko egoera pertsonlak, familiarrak, gizaekonomikoak, etabarrekoak aintzat harturik.
d Zorrak dituzten familien kasuetan, bere seme-alabek ezinen dute parte hartu egun bat baino gehiagoko iraupena duten jardueretan, zorra kitatu arte.
Doakotasun Programaren testuliburuak
Doakotasun Programaren testuliburuak
1 Testuliburuen doakotasun programaren onuradun diren ikasleak liburuak forratu behar dituzte, hala badagokie, eta liburuak egoki eta tentuz erabili behar dituzte. Halaber, ikastetxera egoera onean itzuli beharko dituzte behin ikasturtea amaitzen denean edo Ikastetxean baja hartzen badute
2 Liburu bat ez da egoera onean egonen ondorengo zerbai izanez gero:
- Marrazkiak edo zirriborroak bere orrietan.
- Inprimaturiko testua irakurtzen zailtzen duten oharrak edo markak.
- Erabiltzailearen axolagabekeria erakusten duten edozein orban edo zikingune.
- Orri hautsiak.
- Azal apurtuak, bizkarra bereiztua, forroa hautsia.
3 Eskola Kontseiluko batzordeak, egoera onean ez dauden liburuak edo galduriko liburuak birjartzea eskatuko du.
4 Galduriko edo asmo txarrez hondaturiko liburu bat ez ordezkatzeak, bizikidetzarako larriki kaltegarria den jokabide bat bezala hartuko da. Gainera, ez egiteak, heldu diren ikasturteetan programatik at geratzea dakar, har daitezkeen beste hezkuntza-neurri batzuk alde batera utzita.
Chromebookak
Chromebookak
1 Ikastetxe honetako ikaslekk IkasNova programa barruan daude eta horregatik Chromebook bat mailegatzen zaie ikasle orori.
2 Gailuak eman aurretik, familiek, Chromebooken mailegutza araudia jasotzen dute eta aipaturiko arauak betetzearen konpromiso bat sinatzen dute.
3 Gailua desegoki erabiltzen duenari, gailua ken dakioke.