Ongietorriko murala

2022/06/17

Desberdina, dibertigarria, Berria, polita , Interesgarria, Sortzailea. Hala definitzen dute proiektuan parte hartu duten ikasleek.

Esan digutenez, lan honetan konstantea izan behar dela erakutsi die. Espaloitik pasatzen diren bakoitzean euren lana ikusi ahal izatea oso polita izango dela ere esan digute. Gustukoa da aztarna uztea. DBHko 4. mailako ikasleak dira, eta ez dute berriro ikastetxean ikasiko, baina beren lana geratu egingo da.

 


  


Leire Urbeltz eta Jon Zabalegui dira gure ikastetxean Ongietorri muralaren tailerraz eta proiektuaz arduratzen diren artistak.

 

Leire Urbeltz

Arte Ederretako prestakuntza eta Ikerketa Masterra ditu. Bilbon eginak eta Bartzelonan eta Madrilen ilustratzaile gisa trebatu da. Zorionekotzat jotzen du bere burua, munduko hainbat lekutan marrazten lan egin ahal izateko diru laguntzak  jaso dituelako. Hezitzaile eta bitartekari gisa lan egin du Uharteko Arte Garaikideko Zentroan 7 urtez. Pandemiarekin, gehiago zentratu da bere horma-proiektu, ilustrazio eta erakusketetan.

 

Jon Zabalegui

Diseinu grafikoari buruzko prestakuntza jaso du. Bere ikasketetan kaligrafiaren gaia deskubritu zuen. Arlo horretan trebatzen hasi zen, eta gai hori lantzen jarraitzen du. Ikastaroak eta tailerrak egin ditu Iruñean, Madrilen, Bartzelonan Kopenhagen, Arte estudio batean lan egin du diseinatzaile eta muralista gisa. Estudio  honetan lan egiteaz gain, proiektu propioak eta beste marka batzuentzako proiektuak egin ditu. Gaur egun, kaligrafiarekin eta letteringarekin lotutako proiektu propioetan baino ez da aritzen.


 


Ongietorriko horma-irudiaren proiektua ikastetxeko hizkuntza-planaren barruan planteatutako ekintzetako bat da. Plan hori egiteko, ikastetxeko hizkuntza-paisaiaren azterketa egin zen, eta ikastetxean dagoen hizkuntza- eta kultura-aniztasunaren errealitatea analisi horretan islatu zen. Ikastetxea familiei hurbiltzea eta atseginago, hurbilago eta eskuragarriago bihurtzea zen proiektuaren helburuetako bat. Horrela, ikasleekin elkarlanean mural bat egitea pentsatu genuen.

Jonek eta Leirek Aix-en-Provencera (Frantzia) bidaia egin zuten Vasarely museoa bisitatzeko. Artista frantziarra zen, eta alfabeto plastiko bat sortzeko aukera planteatu zuen. Ildo horretan ideia bat proposatu zuten, eta hortik aurrera ikasleek alfabeto plastiko propio bat sortzeko lan egin dute.

Latinezko alfabetoa hautsiz eta letra eta sinbolo berriak sortuz lan egin zuten. Sinbolo horiei kolorea eman zieten eta beren alfabeto plastiko propioan "ONGI ETORRI" bat sortu zuten, murala osatzen duten bi giza irudien artean “irakur” daitekeena. Ondoren, artistek ongietorriak ama-hizkuntza guztietan jarri dituzte, kaligrafia desberdinekin.

Leirek eta Jonek esan dute proiektuaren gauzarik politena ikasleekin izandako lankidetza izan dela. Proiektua 17 pertsonek sortua dela uste dute. Ikasleen sorkuntzak integratu dituzte, ikasleek erabilitako koloreak ere errespetatuz. Ikasleak horma-irudi bat sortzearen atzean dagoen lan guztiaz jabetzea ere gustatu zaie.

4. mailako agurrean beti adierazten diegu ikasleei oroitzapen ona utzi diegula espero dugun bezala, haiek ere utzi egiten digutela. Ikasturte honetan, horma-irudiari esker, oroigarri hau guztiontzat izango da ikusgai.

Eskerrik asko guztioi.